Nyitható tetős csodaként érkezett meg a Ferrari 812 Competizione A. Nem klasszikus kabriót, hanem egy targa változatot mutatott be a Ferrari, ami a kupéhoz hasonlóan egy 6,5 literes V12-est kap. A 830 lóerős teljesítmény a Superfasthoz képest 30 lóerő pluszt, a 692 Nm-es nyomaték viszont 26 newtonméteres mínuszt jelent. Hogyan lehetséges egyszerre erősebb, mégis alacsonyabb csúcsnyomatékú motort megalkotni?

A ’titok’ természetesen a fordulatszám emelésében rejlik. A tizenkéthengeres szívó motor 9.250 1/min fordulaton adja le maximális teljesítményét, és akár 9 és fél ezerig is képes elpörögni. A különleges 812-esek motorja nem csupán a márka legerősebb (közútra szánt) belsőégésű erőforrása, hanem egyben a legmagasabb fordulatszámra képes egység is a kínálatban.

A szénszálas tetőt a méretre szabott tartójában lehet elhelyezni

Igyekeztek alacsonyan tartani a jármű tömegét, a mérleg nyelve 1487 kilónál állapodik meg a kupé alatt, még a folyadékok feltöltése előtt. Csak a zárt változat menetteljesítményeiről közöltek információkat. Eszerint 2,85 másodpercig tart a 0–100-as sprint, 7,5 szekundum alatt éri el a 200 km/h-s tempót, a végsebesség pedig kereken 340 km/h.

Még az amúgy sem lassú 812 Superfastnál is gyorsabb lett tehát a Competizione. Persze aligha érezhető a klasszikus számban mért öt százados különbség, és a 200-ig tartó gyorsulás négy tizedes differenciája sem éppen hatalmas. Mindenesetre ennyit ad a tömeg/teljesítmény arány 1,9 kg/LE-ről 1,79-re javulása.

Összhangban van a két kivitel formája

A 812 GTS-t váltó Competizione A adatai a fentieknél csak egy picit lesznek gyengébbek, mert a Ferrari mindent elkövet az elkerülhetetlen tömegnövelés minimális szinten tartásán. A tetőt például karbonszálas kompozitból készítik.

A motor mellett a váltóval is foglalkoztak az olaszok. Öt százalékot faragtak le a hétsebességes duplakuplungos egység váltási idejéből. Az áttételeken nem változtattak, de a tovább pörgethető motor miatt így is sportosabb viselkedésre számíthat a néhány szerencsés pilóta.

A V12-es mellett a szellőt is lehet élvezni a Competizione A-ban

A gyártó legfrissebb fejlesztésű négykerék-kormányzási rendszere mellett az előző évtized F1-es aerodinamikai megoldásai is a fokozott mozgékonyságot szolgálják. A szögletesre cserélt kipufogóvégekből kiáramló gázok állítólag még a diffúzor hatékonyságát is növelik.

Árakról és tervezett darabszámokról egyelőre nem esett szó. Ritka és drága autó lesz ez a Ferrari, akár 812 Competizione, akár 812 Competizione A kivitelben gördül ki a gyárkapun. Komoly érdeklődés esetén érdemes felhívni a Ferrari kapcsolattartóját. Azon sem lepődnénk meg, ha a tervezett mennyiség egésze elkelt volna már. A szívó V12-es (mindenféle hibrid varázslat nélkül) ma már drága kincs. Tudják ezt a vevők és az értékesítők egyaránt.