A Tesla nemrégiben mutatta be a Highland nevet viselő Model 3-at, amely a típus erőteljes ráncfelvarrását jelentette, ezúttal pedig a sokak által várt lóerőbomba, a Performance érkezett el. A legcombosabb Model 3 Amerikában 517 lóerőt és 2,9 szekundumos 0-100-at tud, de emellett számos izgalmas részlettel lépett előre az autó.

A Tesla elmondása szerint a Model 3 Performance tükrözi a márka mérnöki és gyártási tudását, képességeit – szerintük az újdonság a tökéletes teljesítménymodell a mindennapokra. Folyamatosan lehívható teljesítmény esetében 22%, csúcsteljesítményt vizsgálva 32% fejlődést jelent mindez, miközben a csúcsnyomaték 16%-ot javult, mi több, fogyasztás terén is tudtak 2% csökkenést találni az amerikai szakemberek.

Belül is lényeges újításokat kaptunk

A tengerentúlon az összkerekes Model 3 Performance így 517 lóerőt és 741 Nm-t tud, ami a már említett 2,9 másodperces 0-100-at eredményezi, 262 km/h csúcstempó és 476 km hatótáv mellett. Érdemes azonban tudni, hogy az európai variáns 460 lóerővel érkezik, ugyanúgy 262 km/h-s tempómaximum mellett, ám itt a 0-100 már 3,1 másodperc alatt van meg.

Azonban ezúttal igényes csomagot rakott össze a Tesla, azaz a Performance nem kizárólag a nyers teljesítményről szól, hanem mellette a sportra jobban fókuszáló körítésről is. A futómű többek között az adaptív, háromállású lengéscsillapító által is fejlődött, de mindeközben a gyártó beépített könnyebb, de közben a szilárdságot fokozó komponenseket is.

Morcosabb lett minden szögből

Aztán újak persze a rugók és a stabilizátorok is. A három vezetői üzemmód között pályázásra fókuszáló, Track beállítás is található. Utóbbi beállítással nem csupán a hajtáslánc, de a futómű, a hűtés és a menetdinamikai szabályzó paraméterei is megváltoznak. A Tesla mindezek ismeretében okkal ígéri, hogy precízebb, potensebb és nagyobb élmény vezetni az újdonságot, amelynek határai még jobban kitolódtak. A gyártó ad még pályázáshoz használható fékbetéteket is, de ugyancsak fontos, hogy 20 colos, kovácsolt könnyűfém kerekeket kapunk Pirelli P Zero 4 abroncsokkal.

A küllem sem maradt érintetlenül: a Standard modellhez képest sportosabb, agresszívabb lökhárítókat kapott a Performance, de jár az első splitter, a hátsó légterelő és a diffúzor is. Az autó így nem csak dögösebben néz ki, hanem az aerodinamika is fejlődött, hhiszen 5 %-kal kisebb a légellenállás, míg 36%-kal javult a leszorítóerő.

A Tesla ajánlata igazán korrekt

Odabenn mélyebb, nagyobb oldaltartású sportülések várják a vezetőt és utasát, 12-féle állítási lehetőséggel és szellőztetési funkcióval kiegészülve. Az utastér a gyártó szerint csöndesebb és kényelmesebb is lett, a látványt karbon betétek, a hangzást 17 hangszórós audiorendszer fokozza.

Itthon 22.369.900 Ft-tól indul a 460 lóerős csúcsverzió, amelyhez 528 km-es hatótávot ígér a Tesla. Abszolút korrekt árpolitika mindez, hiszen a 17 milliós alapmodellhez, valamint a 20,5 milliós növelt hatótávú, kétmotoros Long Range változathoz képest fokozott műszaki tartalmat és még kívánatosabb teljesítményt kapunk.