Úgy tűnik, az Opel a Stellantis hátterével nagyobb fokozatra tud kapcsolni, s immáron az SUV kategória különféle méretszegmenseiben is próbálnak teljeskörű ajánlatot adni. A minap jelenthettük a Fontera típusnév újjáélesztését, ezúttal pedig a modellváltás során megújuló Grandland mutatkozik be, jelentős méretnövekedéssel, és persze innovatív hajtásláncokkal.
A legfontosabb, hogy az újdonság a kifutó modellhez képest hosszban 173 mm-t nőtt, miközben 64 mm-rel lett szélesebb és 19 mm-rel magasabb. A 2024-es Grandland így 4650 mm hosszú, 1905 m széles és 1660 mm magas, a 2784 mm-es tengelytávolság pedig bőséges helykínálatot sejtet, amit persze a villámos márka ki is emelt a bemutató során – a csomagtér 36 literrel, a hátsó lábtér 20 mm-rel bővült.
Az új Opel SUV a Stellantis konszern STLA Medium platformjára épül, így a 3008-as Peugeot közeli rokonaként lép porondra. Az elektromos változatok esetében ez 73-98 kWh-s akkucsomagot jelent, továbbá adott a 400 V-os architektúra is. Az elektromos modellek így 160 kW gyorstöltési képességet is kaptak, akár 700 km-es hatótávval. Most még csak elsőkerekes modellekről beszélhetünk, ám az elektromos hajtás könnyedén ad lehetőséget a hamarosan érkező 4x4-eseknek.
Aki még idegenkedik a villanyhajtástól, azok számára lesz a 48 V-os könnyűhibrid rendszerrel kiegészített 1,2-es, háromhengeres turbós benzines áll rendelkezésre, de lesz 80 km hatótávú PHEV változat is az említett benzines erőforráson alapulva. Noha az Opel 2028-ra kitűzte a kizárólag elektromos gyártást, így lehet, hogy kitolódik ez a dátum.
Kívülről a Grandland is átveszi az új Opel arculatot a szögletes, markáns Vizor fantázianevű frontkialakítással, de minden egyéb részletében is tökéletesen illeszkedik a márka teljesen megújuló formanyelvébe. A logó immáron a divatnak megfelelően megvilágított, de kapunk itt Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszórókat is, kétszínű fényezést lebegő tető effektussal, valamint prominensek a kerékjáratok is.
Az utastérben ugyancsak a modern Opelekből ismerős megoldások köszönnek vissza, nem meglepő módon a csupakijelzős megoldás dominanciájával. Azonban a korábbiakhoz képest nagyobb, 16 col képátlójú központi érintőpanelt kapunk, letisztult, szinte gombmentes műszerfallal karöltve. Van itt head-up display, klimatizált ülsek és masszázs funkció is, azaz az Opel érezhetően igyekszik egy kicsit magasabb szintet nyújtani.
„Az új Grandland egyértelműen mérföldkő az Opel számára. Érkezését követően elmondható, hogy minden Opel modell kapható aktuálisan elektromos hajtással is. Ez egy nagyon nagy lépés a tisztán elektromos paletta felé. Az új Grandlandot Rüsselsheimben fejlesztették és Eisenach városában gyártják majd. Büszkék vagyunk az általa nyújtott innovációra, amit a tanulmányautón láthatunk” – mondta Florian Huettl, az Opel első embere. A pontos műszaki paraméterekre, illetve a szériakész modell bemutatására még várnunk kell.