Úgy tűnik, az Opel a Stellantis hátterével nagyobb fokozatra tud kapcsolni, s immáron az SUV kategória különféle méretszegmenseiben is próbálnak teljeskörű ajánlatot adni. A minap jelenthettük a Fontera típusnév újjáélesztését, ezúttal pedig a modellváltás során megújuló Grandland mutatkozik be, jelentős méretnövekedéssel, és persze innovatív hajtásláncokkal.

A legfontosabb, hogy az újdonság a kifutó modellhez képest hosszban 173 mm-t nőtt, miközben 64 mm-rel lett szélesebb és 19 mm-rel magasabb. A 2024-es Grandland így 4650 mm hosszú, 1905 m széles és 1660 mm magas, a 2784 mm-es tengelytávolság pedig bőséges helykínálatot sejtet, amit persze a villámos márka ki is emelt a bemutató során – a csomagtér 36 literrel, a hátsó lábtér 20 mm-rel bővült.

Elektromos fronton igyekszik legjobban most az Opel

Az új Opel SUV a Stellantis konszern STLA Medium platformjára épül, így a 3008-as Peugeot közeli rokonaként lép porondra. Az elektromos változatok esetében ez 73-98 kWh-s akkucsomagot jelent, továbbá adott a 400 V-os architektúra is. Az elektromos modellek így 160 kW gyorstöltési képességet is kaptak, akár 700 km-es hatótávval. Most még csak elsőkerekes modellekről beszélhetünk, ám az elektromos hajtás könnyedén ad lehetőséget a hamarosan érkező 4x4-eseknek.

Aki még idegenkedik a villanyhajtástól, azok számára lesz a 48 V-os könnyűhibrid rendszerrel kiegészített 1,2-es, háromhengeres turbós benzines áll rendelkezésre, de lesz 80 km hatótávú PHEV változat is az említett benzines erőforráson alapulva. Noha az Opel 2028-ra kitűzte a kizárólag elektromos gyártást, így lehet, hogy kitolódik ez a dátum.

A belteret immáron a villámosoknál is kijelzők uralják

Kívülről a Grandland is átveszi az új Opel arculatot a szögletes, markáns Vizor fantázianevű frontkialakítással, de minden egyéb részletében is tökéletesen illeszkedik a márka teljesen megújuló formanyelvébe. A logó immáron a divatnak megfelelően megvilágított, de kapunk itt Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszórókat is, kétszínű fényezést lebegő tető effektussal, valamint prominensek a kerékjáratok is.

Az utastérben ugyancsak a modern Opelekből ismerős megoldások köszönnek vissza, nem meglepő módon a csupakijelzős megoldás dominanciájával. Azonban a korábbiakhoz képest nagyobb, 16 col képátlójú központi érintőpanelt kapunk, letisztult, szinte gombmentes műszerfallal karöltve. Van itt head-up display, klimatizált ülsek és masszázs funkció is, azaz az Opel érezhetően igyekszik egy kicsit magasabb szintet nyújtani.

Nem maradhat ki a világító maszk

„Az új Grandland egyértelműen mérföldkő az Opel számára. Érkezését követően elmondható, hogy minden Opel modell kapható aktuálisan elektromos hajtással is. Ez egy nagyon nagy lépés a tisztán elektromos paletta felé. Az új Grandlandot Rüsselsheimben fejlesztették és Eisenach városában gyártják majd. Büszkék vagyunk az általa nyújtott innovációra, amit a tanulmányautón láthatunk” – mondta Florian Huettl, az Opel első embere. A pontos műszaki paraméterekre, illetve a szériakész modell bemutatására még várnunk kell.