A BMW XM még csak a múlt héten mutatkozott be, de a bajorok hazai honlapján máris elérhető a konfigurátora. Ahogyan arra számítana lehetett, sokkoló összeg áll az árcédulán, ellenben kiemelkedően gazdag alapfelszereltséget kapunk – a hatalmas testről, a bivalyerős konnektoros hibrid hajtásláncról és az egyedi megoldásokról már nem is beszélve.

Az XM megítélése finoman szólva is ellentmondásos, ami a BMW kapcsán persze nem újdonság: a bajorok történetük során már többször is bebizonyították, hogy szeretik borzolni a kedélyeket, és inkább gyártanak megosztó, mint unalmas autókat. Nos, az XM esetében annyiból azért talán más a helyzet, hogy objektívan is bele lehet kötni egyes pontokon – például hiába lett a gyáriak valaha készített legerősebb modellje, még az SUV testvérek között is vannak nála gyorsabbak.

Nincs drágább BMW nála, viszont az alapfelszeretlség kiemelkedő

És hogy mennyi az annyi? Az XM alapára 70.575.000 forint. Sokkoló, ugye? Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy ehhez elképesztően magas alapfelszereltség tartozik, amit bár egy nagyjából 1,5 milliós Bowers & Wilkins hifivel, egyedi színnel és 23 colos felnikkel – plusz még néhány aprósággal – lehet még növelni, de így sem éri el a 77 milliót a listaár, ami kevesebb mint 10 százalékot jelent.

Hogy kontextusba helyezzük ezt: az 52,1 milliós alapárral büszkélkedő vadonatúj i7-et szorgalmas ikszelgetéssel 71 millió fölé tornázhatjuk fel, ami közel 40 százalékot jelent. Ebből pedig egyben az is kiderül, hogy az XM lett a bajorok legdrágább modellje, ráadásul az erősebb, 745 lovas kivitel még meg sem érkezett. Nem szeretnénk pálcát törni az XM felett, de annyit azért hadd írjak le, hogy ugyanezt az autót egyszerűen csak X8 néven, nem dedikáltan M-es modellként sokkal könnyebben tudnám elfogadni.