Az Alfa Romeo már kinyitotta az SUV palettáját a Stelvio, majd a Tonale bemutatásával, azonban ezúttal még kisebb, ráadásul elektromos városi terepjárót mutatnak be az olaszok, amely méltó módon kér helyet magának az Alfa kínálatában – az elektromos hajtás mellé ugyanis olyan ízléses és látványos körítést kaptunk, ami messze jól mutatja, mit tud a gyártó.

Az alapok megvoltak, hiszen a Stelantis berkeibe tartozó Alfa Romeo így a csoporton belüli modellek alapját tudta használni. Az Opel Mokka, a Fiat 600 és a Peugeot 2008, mi több, a Jeep Avenger is a CMP2 nevet viselő platformon nyugszik. A kis crossover persze nem csupán elektromos, hanem 48 V-os könnyűhibrid hajtásokkal is kapható lesz.

Igényes, stílusos megoldásokkal dobták fel

A Milano így a Stellantis kis crossover kínálatának legsportosabbjaként léphet porondra, kiváltképp az Ellettrica Veloce felszereltségi szinttel. Hossza 4170 mm, szélessége 1780 mm, míg magassága 1500 mm. A gyártó nem titkolt célja az újdonsággal, hogy egy új vásárlói kört vonzzon be, amely fogékony a legfrissebb technikai megoldásokra.

A front meglehetősen komplex lett, köszönhetően a hűtőmaszk és a LED-es fények alkotta egyvelegnek – utóbbi mátrix technológiás és sötét hátteret kapott. A speciális, Alfa-mintás, és persze emiatt tetszetős hűtőmaszk az elektromos változat sajátja, a könnyűhibridek hagyományos elemet kapnak. A dinamikus összképet szolgálják a markáns kerékjáratok és a vállasabb hátsó rész is.

Karakteres újdonságot kaptunk az olaszoktól

A kupés tetővonal mellé igazán látványos hátsó jutott, ami a prominens Giulia TZ modellt juttathatja eszünkbe. A fényeket összekötő fekete betét uralja az autót ebből a nézetből. Nem is kétséges, hogy az olaszok ezúttal (is) kiváló munkát végeztek és igényes, látványos, sportos külsőt faragtak a kis újdonságnak.
Az utastérben természetesen vetített az óracsoport, ám formailag kapunk egy kis utalást a régi modellek csőszerű műszereivel szerelt óracsoportjaira – ez a Cannocchiale dizájn leképezése. Mind ez az elem, mint az érintő központi kijelző 10,25 hüvelyk képátlójú. Mindenütt látható az Alfa Romeo-féle törődés, hiszen a formák mellett az alapanyagok és az összhatás is tükrözi a prémium olaszos stílust.

Vérpezsdítő kis crossover lett, ez nem is kérdés

Az üléseket a Sabelt szállítja, míg a kárpitok között az Alcantara is szerepel adott felszereltségi szint esetén. A légbeömlőkben parázsló piros háttér-világítással Alfa motívum jelenik meg, ráadásul jó hír, hogy a klímakonzol is fizikai gombokkal vezérelhető. A csomagtér 400 liter kapacitású lett, ám az Ellettrica nevet viselő villanyos verzióban frunk, azaz első csomagtér is fokozza a praktikumot. Extrák terén minden, a mai korban elvárható elérhető lesz, ráadásul kettes szintű ADAS-t, azaz vezetői segédeket kapunk.

Háromféle változatból vásárolhatnak a vevők: lesz Ellettrica, Ellettrica Veloce, és Ibrida. A csúcsmodellként feltüntetett Veloce 240 lovas, egymotoros hajtást kapott, ami megegyezik az Abarth 600e és a Lancia Ypsilon HF erőforrásával, különlegessége, hogy az elsőkerékhajtáshoz a sportos menetképességek miatt Torsen diffi és 20 colos kerékszett jár, a szegmens állítólag legdirektebb kormányáttételével és 25 mm-es ültetéssel. Az első féktárcsák átmérője ez esetben 380 mm.

Igyekeztek vonzóvá tenni az elektromos hajtással is kapható modellt

A belépő Ellettrica 156 lóerős lett, és az előző modellel együtt 54 kWh kapacitású akkut kapott, ami a gyártó szerint 410 km-re elégéses. A töltés csúcsa 100 kW. Innen már egyszerű a képlet, az Ibrida a 2025-ben érkező 136 lovas, 1,2 literes turbóval mozgatott 48 V-os könnyűhibrid változatot takarja. Ebben 28 lovas villanymotor segédkezik a hatfokozatú duplakuplungos automatába integrálva, ráadásul mind a négy kerék hajtott.

Az olaszok egy Milano Speciale szintet is biztosítanak az autóhoz, 18 colos kerekekkel és bőséges extralistával – a premierhez kapcsolódik tehát ez a szint. Az Alfa Romeo mától fogadja a megrendeléseket az autóra, az első példányokat pedig heteken belül birtokba vehetik a vásárlók.