Noha az autógyártás csúcsát mindig is a szuperautók, illetve mostanában már hiperautónak nevezett különlegességek jelentették, adott esetben a határokat feszegető sportmodellek képesek a legdrágább, exkluzív típusok sarkára lépni. Így történhetett, hogy a Mercedes-AMG GT frissen bemutatott, legcombosabb változata bizony lenyomja az AMG One hiperautót.

Mindez nem ámítás, hiszen a konnektoros hibrid hajtásláncú Mercedes-AMG GT 63 S E Performance a maga 2,8 szekundumos 0-100-as mutatványával gyorsabb a csillagosok hiperautójánál, a Forma 1 erőforrással hajtott AMG One-nál. Persze hozzátartozik a képlethez, hogy a hiperautóban a F1-ből ismert 1,6-os turbómotor dolgozik, míg a GT esetében négyliteres biturbó V8 adja a hajtáslánc alapját.

Belül is pezseg a leggyorsabb Mercedes

A 816 lóerős Mercedes-AMG GT 63 S E Performance így a valaha gyártott leggyorsabb Mercedesnek számít. Kívülről a sima V8-astól a hátsó traktuson megtalálható töltőport, vagyis annak ajtaja, illetve az E Performance logó különbözteti meg az újdonságot, amely Sanghajban mutatkozott be a nagyközönség előtt – kimondhatjuk, hogy a GT-t az elektromos plusz emelte ezúttal hiperautós gyorsasági szintre.

A motorháztető alatt tehát egy négyliteres, biturbó V8 rejtőzik 612 lóerővel, ami így önmagában is erősebb az AMG GT 63 585 lovas erőforrásánál. Az E Performance kiegészítés egy hátsó elektromotort takar, amely 204 lóerőt ad a képletbe. Az összteljesítmény így 816 lóerő, ami mellé szinte hihetetlen, 1420 Nm-es nyomatékmaximum társul. A 0-100-as sprint tehát 2,8 másodperc alatt megvan, ami 0,1 szekundummal gyorsabb az AMG One adatánál. A csúcssebesség viszont kisebb, hiszen itt „mindössze” 320 km/h-ról beszélhetünk (AMG One: 352 km/h).

A határokat feszegeti az E Performance

A nyomatékot összkerékhajtás továbbítja a kerekekhez, pontosabban az AMG Performance 4Matic+ nevű rendszerről beszélhetünk, amely a kilencgangos AMG Speedshift MCT 9G váltóval dolgozik együtt. Mi több, a villanymotor egy kétfokozatú váltót kapott pluszban, így hatékonyabban tudja kiszolgálni az igényeket. A hátsó tengely ezen felül mechanikus, részlegesen önzáró diffizárral is rendelkezik. Van itt még pluszban AMG Active Ride Control néven adaptív felfüggesztés, félaktív stabilizátorokkal, hátsókerék-kormányzással, de nem hiányozhatnak a kerámia kompozit fékek és a vezetői üzemmódokért felelős AMG Dynamic Select sem

Az autó PHEV részéhez persze hozzátartozik a speciális hűtésű, 6,1 kWh kapacitású hibrid akkumulátor, amely itt persze nem a tisztán elektromos haladást szolgálja, hanem mindinkább a plusz teljesítmény adja. Épp ezért nem is jelentős, hogy az autó 13 kilométert tud villannyal megtenni, az elektromos rendszer feladata ugyanis nem ez.

A lényeg a géptető alatt van, de sokat nyoma a latba a villanyos plusz is

A GT 63 S E Performance egyébiránt az AMG GT modellcsalád negyedik tagja, amely a V8-as GT 53 és 63, valamint a négyhengeres turbóssal szerelt GT 43 típusokat követi a sorban. Noha kívül a már említett apróságok jelentik csak a különbséget, az aktív aerodinamika (első splitter és hátsó szárny) persze itt is adott, ám mindezeket a PHEV rendszerhez hangolták a gyáriak.

Az utastérben a megszokott prémium miliő várja a sofőröket: a 2+2 üléses kabinban masszázs funkciós sportülések is találhatóak, miközben az egyediségről a stuttgarti márka Manufaktur programja gondoskodik. Az E Performance modell megkapta az MBUX központi rendszeren megjeleníthető hibrid-specifikus tartalmakat is. A piacra lépés egyelőre még odébb van, néhány hónapot még biztosan várni kell a legpotensebb GT-re.