Folytatva kollégám jó/rossz szóviccét: ez az, Amivel lehet szállítani. Tiszta vizet öntve a pohárba elmondhatjuk, hogy a Citroën bemutatta a nálunk egyelőre nem elérhető Ami kisáruszállító változatát, vele pedig új lehetőségek nyílnak a költséghatékony, mégis látványos városi fuvarozásban.

A My Ami Cargo azért nem igazán képes lemenedzselni egy átlagos futár napját, de ha csak nagyvárosban, rövid távokon kell apró dolgokat cipelgetni, abban nagy lehet. Még úgy is, hogy kicsi. Nagyon kicsi. A teljes hosszúság mindössze 41 centiméterrel van két méter felett, az 1,39 méteres szélesség is ritkán látott adat egy négykerekű esetében. A személyautó változat két ülése helyett itt csak egy van, cserébe 260 literes rekeszt kapunk, amelyet a hagyományos csomagtartó további 140 literrel fejel meg. A csomagok rögzítését számos kiegészítő modul segíti, tehát akkor sincs gond, ha csak néhány ételdoboz a küldetésünk tárgya.

Hátra is pakolhatunk - galéria

Az 5,5 kWh-s lítium-ion akku révén mindössze legfeljebb 75 kilométer után újra kell töltenünk, de a pöttöm kis akkut legalább gyorsan megpúpozhatjuk: hagyományos 220 V-os csatlakozóról 3 óráig tart mindez. És időben egészen sokáig kitart a feltöltés: a kb. 500 kilós apróság végsebessége 45 km/h.

Messzire nem megy, gyorsan se, de elektromos és megfizethető - lényegében egy mopedautó

A minihaszonjármű Franciaországban júniustól lesz elérhető, átszámítva 2,35 millió forintos ártól. Nálunk a nagyobb áfa miatt ez valamivel több lenne, de egyben ezt vissza is lehetne igényelni, miközben a fenntartási költségek elenyészők. Igaz, a felhasználási kör nem túl széles, de biztos akadnának, akik már önmagában mozgó reklámként is látnának benne fantáziát.