Számos ízelítőn, videón és fotón láthattuk már a vadonatúj Maserati GranTurismót, ugyanakkor a hivatalos bemutatóra egészen mostanáig kellett várnunk – és még most is csak részben történt meg mindez. Az olaszok végre lerántották a leplet az autóról, és bár az utasteret egyelőre még mindig nem mutatták meg, a legfontosabbakat, azaz a műszaki adatokat már a rendelkezésünkre bocsátották.

Kezdjük talán a legmeglepőbb fordulattal: noha maguk a gyáriak hirdették, hogy 1200 lóerővel jön majd a Folgore, azaz a teljesen elektromos változat, a sajtóanyag 762 lóerős összteljesítményről szól, és bár azt is leírják, hogy három darab, egyenként 408 lovas elektromotort foglal magában a rendszer, úgy tűnik a rendszerteljesítmény végül mégis harmadával kisebb lett – persze az 1350 Nm-es nyomaték azért igen tekintélyt parancsoló. Mindezt az okozza, hogy az akkumulátor egyszerűen nem tudja ekkora teljesítmény leadni – maximum 806 lóerőt tudna kipréselni magából, de a vége 762 lóerő lett.

762 lett az 1200-ból, de talán jobb is így - galéria

Noha nem szép dolog ilyen füllentéssel kezdeni egy modell karrierjét, azért valljuk be, hogy a 762 lóerő és a hozzá társuló 2,7 másodperces 0-100-as sprint, 8,8 szekundumos 0-200-as sprint és 320 km/h-s végsebesség is több mint elegendő egy olyan GT-be, mint a Maserati egyébként lenyűgöző kupéja – arról már nem is beszélve, hogy a gyártó sosem a földtől elrugaszkodott teljesítményről volt híres, így már ezzel is többszörösen felülmúlták magukat.

A Folgore egyébként egy T alakban elhelyezett, bruttó 92,5, nettó körülbelül 83 kWh-s akkuból nyeri az erejét, a platform pedig tudja a 800 Voltos technológiát, aminek köszönhetően akár 270 kW-tal is pumpálhatjuk bele az elektronokat. Pontos hatótávról nincs szó, de ne legyen kétségünk afelől, hogy papíron több mint 400 kilométert ad majd meg a gyártó, ha eljön ennek az ideje. A teljesítményadatok jól mutatnak, de a 2,26 tonnás tömeg már kevésbé hangzik jól, főleg egy ilyen sportkupé esetében.

A piros a Modena, a fehér a Trofeo, a barna pedig a Folgore

Mielőtt benzinvérű társaink teljesen elkeserednének, jöjjenek a jó hírek: a GranTurismo elérhető lesz benzinmotorral is, és bár a V8-astól el kell búcsúznunk, a Nettuno névre keresztelt, háromliteres, duplaturbós V6-os valószínűleg nem okoz majd csalódást. A Modena verzióban 496 lóerőt és 600 Nm-es nyomatékot biztosít az egység, míg Trofeo változatban már 557 lóerőt és 650 Nm-t irányíthat a pilóta. Előbbi 3,9, utóbbi pedig 3,2 másodperc alatt képes megfutni a 0-100-as sprintet, a végsebességük pedig 302 és 320 km/h.

Az elektromos Folgore esetében a súlyeloszlás 50:50, míg a benzineseknél 52:48, köszönhetően az előre került belső égésű motornak. A V6-os egyébként egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez – a Folgore a három elektromotorjával összkerékhajtást biztosít. Az új GranTurismo egyébként nem kicsi autó: 4959 mm hosszú, 1957 mm széles és 1353 mm magas, tengelytávolsága pedig 2929 mm.

Még élesebb lett az egyébként ismerős forma - galéria

Ami a formákat illeti, a képek magukért beszélnek. A klasszikus forma maradt, de talán még látványosabbá vált az autó, és míg hátul az előző generáció megoldásai köszönnek vissza csak még élesebb formában, addig elöl a márka legfrissebb formanyelvét láthatjuk viszont a függőleges elrendezésű lámpákkal és hangsúlyos hűtőráccsal. Az eltérések a különböző verziók között nem túl látványosak, de a Folgora természetesen nem rendelkezik kipufogókkal, a Trofeo pedig valamivel agresszívabb lett, mint a Modena.

Az utastérről képet nem kaptunk, de természetesen a legmodernebb és legfinomabb megoldásokat ígérik a gyáriak: méretes kijelzők – egészen pontosan két 12,2 colos műszeregység, egy 12,3 colos multimédiás képernyő és egy 8,8 colos extra érintőképernyő a középkonzolon –és a legdrágább anyagok várják majd a beülőket, ezzel ötvözve a modernitást, a luxust és a sportosságot. Vezetéstámogató asszisztensekből sem lesz hiány, és persze olyan kényelmi extrák közül is választhatunk, mint az 1195 W-os, 19 hangszórós Sonus Faber hifi.

Itt hiába keresünk kipufogókat

Az árakról egyelőre nincs információ, ami nem is csoda, hiszen a piacra lépés csak jövőre esedékes, de addig is kíváncsian várjuk a még részletesebb információkat és a képeket az utastérről – no és persze a később érkező kabrió kivitelről is.