Nemrégiben mutatta be az Audi az A3 frissítését, amelyet 2025-ös modellévvel ad ki a gyártó, ezúttal pedig az S3 Sedan és S3 Sportback debütál. Mindkét változat esetében erősödött a hajtáslánc, a dinamizmus, valamint természetesen a látvány is fokozódott.

Az S3 frissítése során a legfontosabb, hogy a mérnökök tovább dolgoztak a hosszú ideje fontos szerepet kapó 2.0 TFSI motoron. A négyhengeres, turbós benzines immáron 420 Nm-t tud (2100 és 5500/perc között), ráadásul szignifikánsan erősödött is, hiszen már 333 lóerő szerepel mellette: mindez 20 Nm és 23 lóerő pluszt jelent. Így az S3 modellek 4,7 másodperc alatt érik el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, a csúcs pedig 250 km/h.

Még fókuszáltabb lett az S3

A négykarikások szerint kiemelendő, hogy állandó tempónál, csekélyebb és közepes fordulatszám-tartomány esetén a turbó fordulatszáma optimálisabban, adott fordulaton üzemel, így javult a teljesítmény és a rugalmasság is ezekből a helyzetekből kigyorsítva. Módosították továbbá a hétfokozatú duplakuplungos S tronic szerkezetet is, amely esetében sikerült a teljes terheléskor elvégzett váltások idejét megfelezni. Hátra az autó megkapta az RS 3 diffijét, így a nyomatékvektorozás is adott.

De nem csak a hajtásláncban történt változás, ami még jobb S3-at ígér a 2025-ös modellév személyében. Az autó új, hat állású vezetői üzemmód váltót is kapott, amely Dynamic Plus fokozatban minél több nyomatékot küld a hátsó kerekek felé, illetve hátul is az ívkülsőre. Emiatt túlkormányzottabb lett az autó, sportosabb vezethetőséget nyújtva, nem utolsósorban pedig a gázreakció is javult.

A szedán mellett az ötajtós verzió is természetesen frissült

És mindez nem a sor vége, hiszen az újdonságban feszesebbek a keresztlengőkarok csapágyai is, valamint a 15 mm-es ültetést adó sportfutómű az alapfelszereltség részét képezi, ráadásul a futómű-geometrián is csiszoltak. A kormányzás ugyancsak a sportosságot szolgálja, mi több, fékezéskor a fékerő elosztása is idomul az adott helyzethez, erősebben lassítva az ívbelsőket. Az első tárcsák már 357 mm-esek, a nyergek pedig új, kétdugattyús szerkezetek.

Végére maradt a dizájn: új a Singleframe hűtőmaszk, a LED vagy LED mátrix fényszórók és a konfigurálható nappali menetfény. Az utastérben új váltókar, átrajzolt légbeömlők és hangulatfény jelzi a modellfrissítést, de a betétek is újak. A tetőkárpit fekete, valamint alumínium pedálsor, sportülések és kis karbon is szerepel a csomagban. A 2025-ös modellévű újdonságokat hamarosan elkezdik árusítani Európa szerte.